Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

  • Aktuality
  • Tisková zpráva společnosti ROPID k problémům na školní lince 264
Aktualita

Tisková zpráva společnosti ROPID k problémům na školní lince 264

Vážení občané,

dnes jsme obdrželi tiskovou zprávu společnosti ROPID, která je organizátorem pražské integrované dopravy na území hl. m. Prahy.Tisková zpráva nám byla zaslána dne 23.10.2019 a reaguje na naše jednání se zástupci společnosti ROPID a ARRIVA na konci září, kdy nám bylo přislíbeno, že problémy na lince školního autobusu z Rohožníku (l. 264) se již nebudou opakovat. Tyto problémy jsou pro nás neakceptovatelné, proto jsme dnes opětovně kontaktovali společnost ROPID a předali jim stížnosti občanů. Bohužel ARRIVA je ve smluvním vztahu se společností ROPID nikoliv s námi, přesto na organizátora pražské hromadné dopravy tlačíme všemi cestami, aby byla skutečně zajištěna bezpečná doprava dětí do základní školy. Za veškeré komplikace se omlouváme a věříme, že dojde ze strany přepravce k nápravě současného stavu.

Logo- ROPID

Znění TZ spol. ROPID:

Problémy na školní lince 264

 V září a na začátku října došlo k několika problémům na školní lince č. 264, která vozí děti z oblasti Rohožníku ke školám v Újezdě nad Lesy a zpět. Ve třech případech byl vynechán jeden z ranních spojů, dvakrát došlo k nedodržení stanovené trasy a třikrát k předčasnému odjezdu oproti jízdnímu řádu. S výjimkou posledního z výpadků, kdy byla na vině technická závada autobusu, se jedná o potíže související s celorepublikovým nedostatkem řidičů. Společnost Arriva City, která linku provozuje, postihovaly výpadky spojů, protože zkrátka už nebylo koho za volant posadit. To je problém, se kterým se v poslední době potýkají takřka všichni dopravci včetně Dopravního podniku hl. m. Prahy. Vzhledem ke snaze zajistit provoz za každou cenu se na linku 264 dostali i řidiči, kteří oblast Újezda nad Lesy dostatečně neznají, a proto občas docházelo k jejich chybám či zmatečnému jednání.

K uvedeným problémům se vyjádřil Martin Farář, mluvčí skupiny Arriva: „Výpadky, ke kterým došlo v několika případech v průběhu září a na začátku října, byly způsobeny zejména zvýšenou nemocností řidičů. Celá situace nás mrzí o to více, že se jednalo o školní autobusy. Od té doby jsme situaci stabilizovali a spoje již jezdí pravidelně bez problémů. Cestujícím se za komplikace omlouváme.“

Situaci intenzivně řeší i organizace ROPID. Koordinační dispečink ROPIDu případné výpadky monitoruje, a pokud k nim dojde, snaží se přesouvat autobusy tak, aby byl dopad na cestující minimalizován a školní spoje vyjely bez omezení. Za výpadky jsou dopravcům účtovány tučné pokuty.

K rychlejšímu řešení problémů mohou přispět i samotní cestující nebo rodiče dětí, které linku využívají. Na internetové adrese https://pid.cz/podnety je k dispozici kontaktní formulář, kam je možné psát jakékoliv připomínky k provozu Pražské integrované dopravy – tedy i stížnosti na případná vynechání spojů či chyby řidičů. Na základě obdržených konkrétních podnětů (datum, čas, linka, místo, popis problému) jsou tyto nedostatky promptně řešeny přímo s dopravcem, což je nejúčinnější prevence jejich opakování.


Osoba odpovědná za aktuálnost informací: Zátková Šárka
Published

Přihlášení / Můj účet

Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

Služby městské části od A do Z

Kontakt

Úřad městské části Praha 21

Staroklánovická 260
190 16, Praha 9
tel.: +420 281 012 911
fax.: +420 281 971 531
el. podatelna: podatelna@praha21.cz
ID datové schránky: bz3bbxj
IČ: 00240923

Úřední hodiny

PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ÚT: Není úřední den
ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ČT: Není úřední den
PÁ: 8:00 - 12:00

Matrika v případě svatby omezený provoz