Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

Životní situace

Výpis z veřejné části živnostenského rejstříku

01. Identifikační kód
02. Kód
03. Pojmenování (název) životní situace
Výpis z veřejné části živnostenského rejstříku
04. Základní informace k životní situaci

Právní úprava: § 60 odst. 5 zák.č.455/91 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění p.p. (dále jen živnostenský zákon). Na žádost lze z veřejné části živnostenského rejstříku vydat úřední opis, výpis nebo potvrzení o určitém zápisu, popřípadě potvrzení o tom, že v rejstříku určitý zápis není.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Každý, kdo má zájem o pořízení výpisu z veřejné části živnostenského rejstříku.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Pro řešení této situace je podmínkou pouze písemná žádost o pořízení výpisu z veřejné části živnostenského rejstříku.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Doručením písemné žádosti o výpis z veřejné části živnostenského rejstříku příslušnému živnostenskému úřadu - osobně v úřední dny nebo prostřednictvím podatelny, lze zaslat i poštou.

08. Na které instituci životní situaci řešit

Úřad městské části Praha 21

09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Průkaz totožnosti žadatele. Informace o podnikateli, o kterém má být pořízen výpis z veřejné části živnostenského rejstříku, tedy jméno a příjmení a další identifikační údaj, např. místo podnikání, předmět podnikání, adresa, identifikační číslo,případně jiné.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  • Žádost o výpis ze živnostenského rejstříku-1.doc

    Žádost o výpis ze živnostenského rejstříku-1.doc

    Poslední změna: 31. 7. 2014, 08:57:28, velikost: 42.5 KB
  • 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

    Ve smyslu položky 3 zák.č.634/2004 Sb., o správních poplatcích za výpis ze živnostenského rejstříku poplatek ve výši 15,- Kč za každou i započtou stránku

    13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Výpis z veřejné části živnostenského rejstříku pořizuje živnostenský odbor do 5 dnů. Výpis se vydává po zaplacení správního poplatku.

    14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    16. Elektronická služba, kterou lze využít

    Ano, ale pro získání informací, příp. formuláře. Žádost musí být učiněna písemně a musí být doručena živnostenskému úřadu v tištěné podobě s podpisem žadatele. Doručení lze provést osobně přímo na živnostenském odboru, případně prostřednictvím podatelny nebo poštou.

    17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 455/91 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů

    18. Jaké jsou související předpisy

    Zákon č. 570/91 Sb., o živnostenských úřadech, ve znění pözdějších předpisů

    19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Žádné. V případně špatně zapsaných údajů lze uplatnit námitku nesprávného zápisu a požadovat opravu chybně uvedených údajů. Lhůta pro uplatnění námitky není stanovena, lze tak učinit kdykoli.

    20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Žádné

    21. Nejčastější dotazy
    22. Další informace
    23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
    24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    25. Za správnost návodu odpovídá útvar
    Živnostenský odbor
    26. Kontaktní osoba
    27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    5. září 2013
    28. Popis byl naposledy aktualizován
    5. září 2013
    29. Datum konce platnosti popisu
    30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

    Přihlášení / Můj účet

    Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

    Kontakt

    Úřad městské části Praha 21

    Staroklánovická 260
    190 16, Praha 9
    tel.: +420 281 012 911
    fax.: +420 281 971 531
    el. podatelna: podatelna@praha21.cz
    ID datové schránky: bz3bbxj
    IČ: 00240923

    Úřední hodiny

    PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
    ÚT: Není úřední den
    ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
    ČT: Není úřední den
    PÁ: 8:00 - 12:00

    Matrika v případě svatby omezený provoz