Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

Životní situace

Žádost dle zákona 106/1999

01. Identifikační kód
02. Kód
03. Pojmenování (název) životní situace
Žádost dle zákona 106/1999
04. Základní informace k životní situaci

Informací se rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žadatelem pro účel tohoto zákona je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o informaci.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Žádost o informaci se podává povinnému subjektu. Tuto žádost není třeba žádným způsobem zdůvodňovat.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
  • osobně
  • poštou
  • e-mailem (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo pro zprávy s platným elektronickým podpisem Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)
  • datovou zprávou (datová schránka: bz3bbxj)
  • faxem – 281 971 531
08. Na které instituci životní situaci řešit

Úřad městské části Praha 21

09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Nejsou požadovány.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  • Zadost_106.doc

    Zadost_106.doc

    Poslední změna: 21. 9. 2015, 13:16:20, velikost: 73 KB
  • 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

    Sazebník úhrad podle zákona č. 106/1999 Sb. cit. zákona.
    Úhrada je splatná před poskytnutím informace.

    13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty stanovené pro jednotlivé úkony vyplývají z jednotlivých ustanovení cit. zákona č. 106/1999 Sb.

    14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Nejsou stanoveni.

    15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti jsou stanoveny cit. zákonem č. 106/1999 Sb.

    16. Elektronická služba, kterou lze využít
    • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (pouze zprávy s platným elektronickým podpisem!)
    • datová zpráva (datová schránka: bz3bbxj)
    • faxem – 281 971 531
    17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • zakon106-1999.pdf

    zakon106-1999.pdf

    Poslední změna: 21. 9. 2015, 13:22:02, velikost: 429.51 KB
  • 18. Jaké jsou související předpisy
    • Nařízení vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací dle zákona o svobodném přístupu k informacím.
    • Vyhláška č. 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění pozdějších předpisů.

      (všechny zákony lze vyhledat na portálu veřejné správy)
    19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí povinného subjektu. Odvolání je spolu se spisovým materiálem předloženo nadřízenému orgánu, Magistrátu hl. m. Prahy, ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
     
    Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání.
    Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskytnout.
     
    Žadatel může podat stížnost v případě, že nesouhlasí s postupem či způsobem vyřízením žádosti. Stížnost se podává ústně nebo písemně u povinného subjektu do 30 dnů ode dne doručení sdělení o způsobu vyřízení žádosti nebo ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.

    20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    V zákoně č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, nejsou za jeho nedodržení stanoveny žádné sankce.

    21. Nejčastější dotazy
    22. Další informace
    23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

    Můžete se obrátit na Úřad městské části Praha 21, Odbor kancelář tajemníka, Staroklánovická 260, 190 16 - Praha 9.

    24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    25. Za správnost návodu odpovídá útvar
    Kancelář tajemníka
    26. Kontaktní osoba
    Saitz Vladimír
    27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    21. září 2015
    28. Popis byl naposledy aktualizován
    21. září 2015
    29. Datum konce platnosti popisu
    30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

    Nejsou stanoveny.

    Přihlášení / Můj účet

    Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

    Služby městské části od A do Z

    Kontakt

    Úřad městské části Praha 21

    Staroklánovická 260
    190 16, Praha 9
    tel.: +420 281 012 911
    fax.: +420 281 971 531
    e-mail: podatelna@praha21.cz
    el. podatelna: posta@praha21.cz
    ID datové schránky: bz3bbxj
    IČ: 00240923

    Úřední hodiny

    PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
    ÚT: Není úřední den
    ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
    ČT: Není úřední den
    PÁ: 8:00 - 12:00

    Matrika v případě svatby omezený provoz