Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

Životní situace

Povolení kácení dřevin

01. Identifikační kód
02. Kód
03. Pojmenování (název) životní situace
Povolení kácení dřevin
04. Základní informace k životní situaci

Kácení dřevin rostoucích mimo les

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost ke kácení podává fyzická osoba(občan), příp. právnická osoba, podnikatel, kteří jsou vlastníky či oprávněnými uživateli pozemku

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Fyzická i právnická osoba, která je vlastníkem pozemku nebo na základě plné moci od vlastníka pozemku.žádá o povolení kácení dřevin v případě že strom/y o obv. více než 80cm v 1,3m výšky a zapojené porosty (keře) nad 40m2 

a) nejsou ovocnými dřevinami rostoucími z pozemku vedeného v katastru nemovitostí jako zahrada, zastavěná plocha a nádvoří nebo ostatní plocha s využitím zeleň.  

b) nejsou dřevinami pěstovanými na pozemcích vedených v katastru nemovitostí jako plantáž dřevin 

 

Upozorňujeme, že zásahy - pokácení se provádějí v době vegetačního klidu!!! Tj. doba od 1.11. do 31.3. V rámci kompemzace ekologické újmy vznuklé pokácením je nutné provést adekvátní výsadbu náhradní zeleně.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním žádosti (či oznámení) s uvedením důvodu kácení dřevin, zákres dřevin do plánku, jejich počet a uvedení obvodu kmene ve 130 cm nad zemí, uvedení plochy keřů větší než 40m2. V případě spoluvlastnictví pozemku podávají žádost všichni, avšak pro jednání mohou zmocnit jednoho. Plná moc je součástí žádosti (druhá strana)

08. Na které instituci životní situaci řešit

Úřad městské části Praha 21 (jen pro katastr Újezd nad Lesy)

09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

žádost či oznámení, plánek zákresu stromů, plná moc (v případě zastupování vlastníka pozemku)

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  • Žádost s plnou mocí.doc

    Žádost s plnou mocí.doc

    Poslední změna: 15. 7. 2015, 10:43:41, velikost: 33 KB
  • 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

    Nově dle zákona 634/2004 § 5 odst 5 položky 20 je ohledání na místě zpoplatněno takto

    a) za každou započatou hodinu v pracovní době správního úřadu 500Kč

    b) za každou započatou hodinu mimo pracovní dobu v pracovních dnech 1000Kč

    c) za každou započatou hodinu ve dnech pracovního klidu 2000

    13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

     60 dnů, ve zvláště složitých případech 90 dnů od podání žádosti

    14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Vlastníci a spoluvlastníci pozemku, Občanské spolky, které se přihlásí jako účastník řízení. Jiné osoby, které se cítí být dotčeny na svých právech (např.soused). Vyjímečně znalec v oboru.

    15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Ve složitých případech doložení posudků ( dendrologie, statika, když kořeny dřeviny narušují stavbu, světlostní studie - v případě stínění, prohlídku kanalizace, když kořeny dřeviny prorůstají do kanalizace)

    16. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů

    18. Jaké jsou související předpisy

    Vyhláška č. 395/1992 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 114/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 349/2009 Sb., který výše citovaný zákon mění.a vyhláška 189/2013Sb, která zpřesňuje podmínky pro podání žádosti a její novela 222/2014Sb.

    19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Odvolání proti rozhodnutí vydaného ve věci kácení dřevin

    20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    V souladu se zák. o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů

    21. Nejčastější dotazy

    Podmínky pro povolení kácení - uvedeno pod bodem 6

    22. Další informace

    Odbor životního prostředí - paní Martina Vrbková, Dana Slabochová

    23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
    24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    25. Za správnost návodu odpovídá útvar
    Odbor životního prostředí a dopravy
    26. Kontaktní osoba
    Vrbková Martina
    27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    15. červenec 2015
    28. Popis byl naposledy aktualizován
    8. duben 2015
    29. Datum konce platnosti popisu
    30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

    Přihlášení / Můj účet

    Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

    Služby městské části od A do Z

    Kontakt

    Úřad městské části Praha 21

    Staroklánovická 260
    190 16, Praha 9
    tel.: +420 281 012 911
    fax.: +420 281 971 531
    e-mail: podatelna@praha21.cz
    el. podatelna: posta@praha21.cz
    ID datové schránky: bz3bbxj
    IČ: 00240923

    Úřední hodiny

    PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
    ÚT: Není úřední den
    ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
    ČT: Není úřední den
    PÁ: 8:00 - 12:00

    Matrika v případě svatby omezený provoz