Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

  • Informace
  • Podmínky podání interpelace podle JŘ §23
Informace

Podmínky podání interpelace podle JŘ §23

DOTAZY, PŘIPOMÍNKY A PODNĚTY ČLENŮ ZASTUPITELSTVA A OBČANŮ MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 21

(1) Občan městské části Prahy 21, resp. osoba uvedená v § 8 odst. 3, má právo vznášet dotazy, připomínky a podněty (dále jen „interpelace občana“) na Radu a její jednotlivé členy, na předsedy výborů Zastupitelstva, na jednotlivé členy Zastupitelstva a na tajemníka Úřadu. Počet interpelací občana ústně projednávaných na příslušném zasedání Zastupitelstva je omezen na 2 interpelace.

(2) Člen Zastupitelstva má právo vznášet dotazy, připomínky a podněty (dále jen „interpelace členů Zastupitelstva“) na shodný okruh interpelovaných, jako je uveden v § 23 odst. 1, a rovněž na vedoucí příspěvkových organizací a organizačních složek, které městská část Praha 21 založila nebo zřídila.

(3) Interpelace občanů jsou zařazeny jako pevný bod prvního jednacího dne v čase 18:00. Projednávaný bod programu se na tuto dobu přeruší. V případě, že pořad jednání Zastupitelstva bude vyčerpán do 18:00, může Zastupitelstvo svým hlasováním bez rozpravy přesunout bod Interpelace na čas určený předsedajícím. Ne však před 17:00. Po interpelacích občanů jsou jako pevný bod programu zařazeny interpelace členů Zastupitelstva.

(4) Přihlášky interpelací občana i interpelací členů Zastupitelstva (dále společně jen „interpelace“) musí být odevzdány na zasedání Zastupitelstva do 17:00 a musí být označeny pořadím interpelace, pokud je jich totožnou osobou předkládáno více.

(5) Přihlášky interpelací mohou být rovněž podány písemně, a to osobně nebo elektronicky do podatelny Úřadu, a to nejpozději 1 pracovní den předcházející dni zasedání Zastupitelstva.

(6) 5 minut před zahájením bodu Interpelace se losuje pořadí jednotlivých interpelací.

(7) Na interpelace občanů i na interpelace členů Zastupitelstva je shodně vyhrazeno 45 minut, jsou-li interpelace občanů vypořádány dříve, pokračuje jednání bez přerušení interpelace mi členů Zastupitelstva. Pokud nebudou všechny interpelace projednány v daném časovém limitu, budou vyřízeny písemně ve lhůtě podle § 23 odst. 9.

(8) Přednesení interpelace je omezeno na 3 minuty, odpověď na 5 minut. Pokud má interpelující doplňující otázku, je její čas omezen na 1 minutu a odpověď na ni pak na2 minuty.

(9) O způsobu vyřízení interpelace rozhoduje interpelovaný. Pokud je interpelace vyřizována písemně, odpověď na ni musí být dána nejpozději do 30 dnů. V takovém případě je odpověď zveřejněna vyvěšením na desce v zasedací místnosti Zastupitelstva po dobu příštího zasedání Zastupitelstva a též na internetových stránkách městské části Praha 21.

(10) Seznam všech interpelací včetně způsobu vyřízení je samostatnou přílohou Zápisu z příslušného jednání Zastupitelstva.

Související témata: Samospráva


Osoba odpovědná za aktuálnost informací: Kartousová Dana
Published

Přihlášení / Můj účet

Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

Kontakt

Úřad městské části Praha 21

Staroklánovická 260
190 16, Praha 9
tel.: +420 281 012 911
fax.: +420 281 971 531
el. podatelna: podatelna@praha21.cz
ID datové schránky: bz3bbxj
IČ: 00240923

Úřední hodiny

PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ÚT: Není úřední den
ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
ČT: Není úřední den
PÁ: 8:00 - 12:00

Matrika v případě svatby omezený provoz