Potřebuji řešit Nejčastěji hledáte logo

Potřebuji řešit

Životní situace

Zvláštní užívání komunikací - stavební práce

01. Identifikační kód
02. Kód
03. Pojmenování (název) životní situace
Zvláštní užívání komunikací - stavební práce
04. Základní informace k životní situaci

Zvláštní užívání komunikací řeší zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů - v § 25 - zvláštní užívání. Jedná se o jakékoliv jiné užívání komunikace než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům ( umisťování reklamních zařízení, stavebních zařízení, provádění stavebních prací, zřizování vyhrazeného parkování, zřizování a provoz prodejních stánků, pořádání sportovních, kulturních či podobných akcí), pokud by jimi byla ovlivněna bezpečnost a plynulost silničního provozu. Nejčastěji se jedná o překop komunikace nebo chodníku.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost podává ten, kdo bude komunikaci užívat jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům. Rozhodnutí je vydáváno na zhotovitele akce, případně uživatele či provozovatele zařízení.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Silniční správní úřad vydá rozhodnutí o povolení zvláštního užívání právnické nebo fyzické osobě na základě písemné žádosti na dobu určitou a stanoví podmínky zvláštního užívání. Předpokladem je, že dotčený pozemek, nemovitost, komunikace nebo chodník se nachází na katastrálním území Běchovic, Klánovic, Koloděj nebo Újezda nad Lesy. Nezbytný je souhlas vlastníka dotčené komunikace a při ovlivnění plynulosti a bezpečnosti silničního provozu také příslušného orgánu Policie ČR.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podat písemnou žádost u příslušného silničního správního úřadu.

08. Na které instituci životní situaci řešit

Úřad městské části Praha 21, Staroklánovická 260

09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Pro vydání rozhodnutí o zvláštním užívání komunikace je nutné stanovit přesně místo, účel a dobu zvláštního užívání včetně způsobu jeho realizace. Dále je nutno uvést jméno a příjmení toho, kdo bude za průběh zvláštního užívání komunikace zodpovídat, včetně telefonního spojení. U právnických osob jejich obchodní jméno, sídlo a IČO. Pokud je zvláštním užíváním vyvolána změna či potřeba nového dopravního značení je nutno dodat situaci s jeho návrhem. Další předepsané náležitosti jsou uvedeny ve formuláři žádosti. Formulář žádosti je k dispozici na odboru životního prostředí a dopravy a nebo na www.stránkách.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  • 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

    Správní poplatek závisí od délky trvání zvláštního užívání komunikace. Při délce trvání do 10 dnů je poplatek ve výši 100,- Kč. Při délce trvání nad 10 dnů až šest měsíců je poplatek 500,- Kč a při délce nad šest měsíců 1 000,-Kč.

    13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Podle zákona č. 500/2004 Sb. (správní řád), ve znění pozdějších předpisů; 30 dnů, maximálně 60 dnů u složitějších případů.

    14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Vlastník, pověřený správce dotčené komunikace (většinou příslušná městská část).Policie ČR, Krajské ředitelství Policie hl.m.Prahy, odbor služby dopravní policie.

    15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Plnění podmínek vydaného rozhodnutí povolující zvláštní užívání.

    16. Elektronická služba, kterou lze využít
    17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění

    18. Jaké jsou související předpisy

    Vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.

    19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Odvolání ve smyslu správního řádu.

    20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Podle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích v § 42a, §42b - pokuty. Pokuta až do výše 500 000,-Kč právnické osobě a fyzické osobě.

    21. Nejčastější dotazy
    22. Další informace

    odbor životního prostředí a dopravy

    23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
    24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    5033
    25. Za správnost návodu odpovídá útvar
    Odbor životního prostředí a dopravy
    26. Kontaktní osoba
    27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    2. květen 2019
    28. Popis byl naposledy aktualizován
    2. květen 2019
    29. Datum konce platnosti popisu
    30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

    Přihlášení / Můj účet

    Můžete se přihlásit prostřednictvím sociálních sítí.

    Kontakt

    Úřad městské části Praha 21

    Staroklánovická 260
    190 16, Praha 9
    tel.: +420 281 012 911
    fax.: +420 281 971 531
    el. podatelna: podatelna@praha21.cz
    ID datové schránky: bz3bbxj
    IČ: 00240923

    Úřední hodiny

    PO: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
    ÚT: Není úřední den
    ST: 8:00 - 12:00 / 13:00 - 17:30
    ČT: Není úřední den
    PÁ: 8:00 - 12:00

    Matrika v případě svatby omezený provoz