Životní situace
Žádost o územně plánovací informaci
- 01. Identifikační kód
- 02. Kód
- 03. Pojmenování (název) životní situace
- Žádost o územně plánovací informaci
- 04. Základní informace k životní situaci
Na základě žádosti žadatele stavební úřad poskytuje v rámci své působnosti jako předběžnou informaci územně plánovací informaci o
a) podmínkách využívání území a změn jeho využití, zejména na základě územně plánovacích podkladů a územně plánovací dokumentace.
b) podmínkách vydání regulačního plánu, územního rozhodnutí, včetně seznamu dotčených orgánů.
c) podmínkách vydání územního souhlasu v případech, kdy je možno jím nahradit územní rozhodnutí, včetně seznamu dotčených orgánů- 05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- fyzická osoba
- fyzická osoba podnikající – záměr souvisí s její podnikatelskou činností
- právnická osoba
příp. zplnomocněný zástupce těchto osob- 06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Postup pro řešení územně plánovací informace je stanoven zákonem č. 183/2006 Sb. o
územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon) §21.- 07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti u MČ Praha 21
- 08. Na které instituci životní situaci řešit
MČ Praha 21, odbor stavební
- 09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
- 10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádost o územně plánovací informaci není stanovena vyhláškou - píše se volnou formou. K žádosti se doplňují doklady nebo výkresy určující záměr informace.
- 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
- Žádost o územně plánovací informaci není stanovena vyhláškou - píše se volnou formou.
- 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky za vydání územně plánovací informace nejsou stanoveny.
- 13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení se řídí zák. č. 500/2004 Sb. správní řád, ve znění pozdějších předpisů § 71,
tj. v jednoduché věci vyřizuje úřad bezodkladně. Jinak musí být žádost vyřízení do 30 dnů.- 14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou stanoveni.
- 15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
V případě nejasností bude žadatel vyzván k doplnění žádosti.
- 16. Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost o vydání územně plánovací informace je možno podat elektronickou poštou se zaručeným elektronickým podpisem, nebo datovou schránkou, vč. případných příloh žádosti.
- 17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Postupuje se podle zák. č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů
- 18. Jaké jsou související předpisy
- zák. č. 500/2004 Sb. správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- 19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Územně plánovací informace není správním rozhodnutím, řádné opravné prostředky nejsou přípustné. Opatření je možno přezkoumat dle § 156 správního řádu.
- 20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Jedná se o sdělení - územně plánovací informaci, v souvislosti se sdělením žadateli nehrozí žádná sankce.
- 21. Nejčastější dotazy
Dotazy se liší v závislosti na typu informace. Dotazy Vám zodpoví referenti stavebního úřadu.
- 22. Další informace
MČ Praha 21, stavební odbor
- 23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
Informace k novému stavebnímu zákonu lze najít na webových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj (www.mmr.cz)
- 24. Související životní situace a návody, jak je řešit
- 25. Za správnost návodu odpovídá útvar
- Odbor stavební úřad
- 26. Kontaktní osoba
- Kupr Jan
- 27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
- 13. květen 2015
- 28. Popis byl naposledy aktualizován
- 13. květen 2015
- 29. Datum konce platnosti popisu
- 30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace